
Informații utile
Măsuri împotriva răspândirii COVID-19
Utilizarea măștilor de protecție
Prevenire COVID-19 în spații închise
Prevenire COVID-19 la locul de muncă
Sfaturi privind igiena mâinilor
Dezinfectarea mâinilor
Fumatul pasiv
Fumatul – ucigașul nevăzut
Lupta împotriva durerii cronice
Obezitatea la copii
Spălarea mâinilor
Stilul sănătos de viață
Terapia durerii
Legea drepturilor pacientului
Proceduri decontate de CAS
Conducerea spitalului
Condiții de internare pacienți
Informații privind externarea
Drepturile și obligațiile asiguraților
Mijloace media pentru diseminarea informațiilor de interes pentru pacienți și public
Proceduri decontate de CAS
In urma indicatiei medicale obtinute in cadrul unei consultatii prealabile, prin programare si in limita fondurilor alocate de CAS Dolj, urmatoarele proceduri se pot efectua gratuit prin spitalizare de zi sau ambulator:
Cura chirurgicala a venelor varicoase
Scleroterapia venelor varicoase
Hemoroidectomie
Rezolvarea contracturii Dupuytren
Excizia chistului Baker
Terapia chirurgicala a fimozei
Excizia leziunilor tegumentare si tesutului subcutanat
Electroterapia leziunilor tegumentare
Debridarea excizionala a partilor moi
Biopsia leziunii peniene
Terapia chirurgicala a fisurii perianale
Amplasarea si ajustarea unei proteze urinare
Excizia locala a leziunilor sanului
Debridarea excizionala a tegumentului si tesutului subcutanat
Tratamentul chirurgical al unghiei incarnate
Biopsia ganglionilor laterocervicali si supraclaviculari
Biopsia tegumentului si tesutului subcutanat
Proceduri de chirurgie laparoscopica antireflux
Terapia chirurgicala a apendicitei cronice
Colecistectomia laparoscopica
Cura chirurgicala a herniei inghinale
Cura chirurgicala a varicocelului
Indepartarea corpilor straini din tegument si tesutul subcutanat
Repararea plagilor tegumentare si ale tesutului subcutanat
Incizia si drenajul tegumentelor si ale tesutului subcutanat
Indepartarea corpilor straini din tegument si tesutul subcutanat
Plaga deschisa a altor parti ale pumnului si mainii
Plaga deschisa a degetului/degetelor fara vatamarea unghiei
Excizia tumorii lipomatoase benigne
Diagnosticul si instituirea tratamentului diferitelor forme de anemie
Diagnosticul si instituirea tratamentului bolii pulmonare interstitiale
Diagnosticul si instituirea tratamentului gastritei cronice
Diagnosticul si instituirea tratamentului hiperlipidemiei mixte
Diagnosticul si instituirea tratamentului sindromului de intestin iritabil cu/fara diaree
Diagnosticul si instituirea tratamentului hepatitei active cronice
Diagnosticul si instituirea tratamentului lumbago cu sciatica si dorsalgiei joase
Diagnosticul si instituirea tratamentului degenerescentei grasoase a ficatului
Diagnosticul si instituirea tratamentului infectiei tractului urinar
Terapia chirurgicala a arsurilor termice
Terapia chirurgicala a degeraturilor de grad I si II
Terapia chirurgicala a leziunilor externe prin agenti chimici
Terapia chirurgicala a tumorilor mici, chisturilor dermoide, sebacee, lipoamelor neinfectate
Terapia chirurgicala a furunculului, furunculului antracoid, furunculozei
Terapia chirurgicala a abcesului (de parti moi, perianal, pilonidal)
Terapia chirurgicala a panaritiului osos, articular, tenosinoval
Terapia chirurgicala a hidrosadenitei
Terapia chirurgicala a edemului dur si seromului posttraumatic
Terapia chirurgicala a flebopatiilor varicoase superficiale, ruptura de pachete varicoase
Terapia chirurgicala a granulomului ombilical
Terapia chirurgicala a supuratiilor postoperatorii
Administrare de tratament prin injectarea partilor moi (im, id si sc)
Administrare tratament prin punctie venoasa
Infiltratii nervoase regionale
EKG standard
Peak-flowmetrie
Spirometrie
Determinarea indicelui de presiune glezna/brat, respectiv deget/brat
Teste de sensibilitate
Electrocardiografie continua (24 de ore, holter)
Tensiune arteriala continua (holter TA)
Examinarea cu lampa Wood
Recoltare material bioptic
Dermatoscopie
Fotocoagularea cu laser a leziunilor cutanate
Crioterapia leziunilor cutanate
Fototerapie cu UVB bandă îngustă
Conducerea spitalului
Coordonator activitate financiar-contabilă: Spiridon Maria, tel:0723736475, e-mail: maria.spiridon@drianosi.roProgram de audiențe: vineri 09:00 – 10:00
Director Medical: Dr. Andra Drăgușin, tel. 0723736475, e-mail: office@drianosi.ro
Program de audiențe: vineri 11:00 – 12:00
Purtător de cuvânt: Dr. Ianosi Gabriel, tel:0723736475, e-mail: gabriel.ianosi@drianosi.ro
Comunicarea cu medicii și conducerea spitalului se face prin intermediul telefoniei la numarul de telefon publicat pe site-ul web sau prin intermediul formularului de contact.
Informații privind externarea
La plecare pacientului i se eliberează următoarele documente:
1. Bilet de ieșire din spital pentru medicul de familie;
2. Concediul medical, după caz, pentru angajator;
3. Rețetă, după caz;
4. Scrisoare medicală, după caz;
5. Decont pacient.
Condiții de internare pacienți
Bilet de trimitere de la medicul de familie sau medicul specialist
Dovada calității de asigurat: Cardul de sănătate sau adeverința în caz că nu s-a emis cardul
Angajați: Adeverință de la locul de muncă din care să reiasă că unitatea angajatoare are achitate la zi asigurările sociale de sănătate.
Pensionari: Cuponul de pensie din ultima lună (original sau copie).
Șomeri: Adeverință de șomaj sau copie după carnetul de șomaj.
Persoane fără venit: Chitanță de la casa de asigurări de sănătate, care să ateste plata asigurării medicale sau dovada de coasigurat.
Elevi sub 18 ani și studenti: Copie după certificatul de naștere (pentru copii sub 14 ani) sau buletinul de identitate și dovada de coasigurat.
Buletinul sau cartea de identitate.
Drepturile și obligațiile asiguraților
Asigurații au dreptul la un pachet de servicii de baza, in conformitate cu Legea nr. 95 / 2006 privind reforma in domeniul sănătății, Titlul VIII Asigurările sociale de sănătate. Pachetul de servicii de baza este stabilit prin contractul-cadru elaborat de CNAS, in colaborare cu organizațiile implicate in sistem. Proiectul se avizează de Ministerul Sănătății Publice, si se aproba prin hotărâre a Guvernului.
a) pachetul de servicii de bază la care au dreptul persoanele asigurate;
b) lista serviciilor medicale, a serviciilor de ingrijiri, inclusiv la domiciliu, a medicamentelor, dispozitivelor medicale și a altor servicii pentru asigurați aferente pachetului de servicii de bază prevazut la lit. a);
c) criteriile și standardele calității pachetului de servicii;
d) alocarea resurselor și controlul costurilor sistemului de asigurări sociale de sănătate în vederea realizarii echilibrului financiar al fondului;
e) tarifele utilizate în contractarea pachetului de servicii de bază, modul de decontare și actele necesare in acest scop;
f) internarea și externarea bolnavilor;
g) măsuri de ingrijire la domiciliu și de recuperare;
h) conditiile acordării serviciilor la nivel regional și lista serviciilor care se pot contracta la nivel judetean, precum și a celor care se pot contracta la nivel regional;
i) prescrierea și eliberarea medicamentelor, a materialelor sanitare, a procedurilor terapeutice, a protezelor și a ortezelor, a dispozitivelor medicale;
j) modul de informare a asiguraților;
k) coplata pentru unele servicii medicale.
Asigurații beneficiază de pachetul de servicii de bază în caz de boală sau de accident, din prima zi de îmbolnăvire sau de la data accidentului și pană la vindecare, în condițiile stabilite de Legea nr. 95 / 2006.
Asiguratii au urmatoarele drepturi:
a) sa aleaga furnizorul de servicii medicale, precum si casa de asigurări de sănătate la care se asigura, in condițiile prezentei legi si a contractului-cadru;
b) sa fie înscriși pe lista unui medic de familie pe care îl solicita, daca îndeplinesc toate condițiile prezentei legi, suportând cheltuielile de transport daca opțiunea este pentru un medic din alta localitate;
c) sa își schimbe medicul de familie ales numai după expirarea a cel puțin 6 luni de la data înscrierii pe listele acestuia;
d) sa beneficieze de servicii medicale, medicamente, materiale sanitare si dispozitive medicale in mod nediscriminatoriu, in condițiile legii;
e) sa efectueze controale profilactice, in condițiile stabilite prin contractul-cadru;
f) sa beneficieze de servicii de asistenta medicala preventiva si de promovare a sănătății, inclusiv pentru depistarea precoce a bolilor;
g) sa beneficieze de servicii medicale in ambulatorii si in spitale aflate in relație contractuala cu casele de asigurări de sănătate;
h) sa beneficieze de servicii medicale de urgenta;
i) sa beneficieze de unele servicii de asistenta stomatologica;
j) sa beneficieze de tratament fizioterapeutic si de recuperare;
k) sa beneficieze de dispozitive medicale;
l) sa beneficieze de servicii de îngrijiri medicale la domiciliu;
m) sa li se garanteze confidențialitatea privind datele, in special in ceea ce privește diagnosticul si tratamentul;
n) sa aibă dreptul la informație in cazul tratamentelor medicale;
o) sa beneficieze de concedii si indemnizații de asigurări sociale de sănătate in condițiile legii.
Obligațiile asiguraților pentru a putea beneficia de aceste drepturi sunt următoarele:
a) să se inscrie pe lista unui medic de familie;
b) să anunțe medicul de familie ori de cate ori apar modificări în starea lor de sănătate;
c) să se prezinte la controalele profilactice și periodice stabilite prin contractul-cadru;
d) să anunțe in termen de 15 zile medicul de familie și casa de asigurări asupra modificărilor datelor de identitate sau modificărilor referitoare la încadrarea lor într-o anumita categorie de asigurați;
e) să respecte cu strictețe tratamentul și indicațiile medicului;
f) să aibă o conduită civilizată față de personalul medico-sanitar;
g) să achite contribuția datorată fondului și suma reprezentând coplata, în condițiile stabilite prin contractul-cadru;
h) să prezinte furnizorilor de servicii medicale documentele justificative ce atestă calitatea de asigurat.
Persoanele care nu fac dovada calității de asigurat beneficiază de servicii medicale numai în cazul urgentelor medico-chirurgicale și al bolilor cu potențial endemo-epidemic și cele prevăzute în Programul național de imunizări, monitorizarea evoluției sarcinii și a lăuzei, servicii de planificare familială în condițiile art. 223, în cadrul unui pachet minimal de servicii medicale, stabilit prin contractul-cadru
Tarifele serviciilor hoteliere pentru persoana care însoțește copilul internat in vârsta de pana la 3 ani, precum și pentru însoțitorul persoanei cu handicap grav internate se suportă de către casele de asigurări, daca medicul consideră necesară prezența lor pentru o perioadă determinata.
Mijloace media pentru diseminarea informațiilor de interes pentru pacienți și public
Informarea și comunicarea cu Mass-Media are misiunea de a asigura comunicarea eficientă a spitalului cu publicul larg, cu reprezentanții societății civile și ai mijloacelor de informare în masă în vederea informării operative, veridice și complete a acestora despre activitatea spitalului.
Atribuții de bază:
– asigurarea transparenței în activitatea spitalului, prin informarea permanentă a publicului larg (comunicații electronice, tehnologia informației, comunicații poștale, acces pe proprietăți) despre inițiativele, proiectele și actele de reglementare de interes public emise de spital
– întocmirea, diseminarea și publicarea comunicatelor de presă, a materialelor de informare a publicului despre activitatea spitalului și a conducerii acesteia pe pagina sa web oficială și în mass-media
– organizarea campaniilor media și de comunicare, și altor activități pentru reprezentanții mass-media, oferirea suportului informațional și consultativ jurnaliștilor privind specificul sectoarelor reglementate de spital
– coordonarea și asigurarea procesului de actualizare a paginii web oficiale a spitalului
– monitorizarea reflectării de către mass-media a inițiativelor și realizărilor în domeniul său de activitate și elaborarea rapoartelor privind rezultatele acestui exercițiu
– monitorizarea presei și a opiniei publice pentru asigurarea cunoașterii atitudinii publicului privind inițiativele, proiectele și actele de reglementare de interes public emise de spital, întocmirea notelor informative pentru conducerea autorității asupra rezultatelor acestei monitorizări
– facilitarea accesului publicului larg, a reprezentanților so cietății civile și mass-media la informația de interes public din cadrul spitalului, examinarea și oferirea răspunsurilor la solicitările de informație parvenite de la ei
– consultarea conducerii și a angajaților privind menținerea bunelor relații cu mijloacele de informare în masă
– facilitarea interacțiunii dintre reprezentanții mass-media și persoanele cu funcții de răspundere din cadrul spitalului.